Patika Egészségpénztár
Hír
Könnyű nyári étel egészségesen (2018.07.24.)
Júliusi egészséges receptünk egy örök kedvenc, a túrógombóc alternatív elkészítési módját mutatja be. Virágh Barbara receptjét cukorbetegek és fogyókúrázók is bátran fogyaszthatják.

Hozzávalók kb. 2 adaghoz (8 gombóc):

   3 tojás
   250 g zsírszegény túró
   kb. 80-100 g zabpehely kicsit megdarálva
   1-2 ek. útifűmaghéj 
   fél vanília rúd kikapart belseje
   stevia, eritrit édesíteni ízlés szerint

Az öntethez:

   2 dl natúr joghurt
   stevia vagy eritrit édesíteni

A gluténmentes alapanyagok egészségpénztári számlára is elszámolhatók.

Elkészítés

A gombócokhoz mindent keverjünk össze, folyamatosan adagoljuk a zabpelyhet, hogy megnézzük, mennyitől áll össze. Két púpozott evőkanálnyit tegyünk félre, szintén megdarálva az lesz a zsemlemorzsa helyettesítője a végén. Ha mindent összekevertünk, hagyjuk állni egy kicsit a masszát (kb. fél órát hűtőben), hogy összeálljon és a zab puhuljon. Majd formázzunk kis golyókat belőle, és tegyük forrásban lévő vízbe. Addig főzzük, amíg fel nem jönnek a víz tetejére, ez kb. 2 perc lesz. Ezután tányérra tesszük a gombócokat, majd meghempergetjük őket a darált zabpehelyben, és leöntjük az édesítővel és egy kis vízzel kikevert natúr joghurttal.

Ízlés szerint a gombócokba tehetünk még kókuszreszeléket, fahéjat, a közepükbe gyümölcsöt is.

 

<< VISSZA