Patika Egészségpénztár
Hír
A rendszeresség a titok nyitja (2018.06.01)

Rengeteget halljuk, hogy a napi ötszöri étkezés a legegészségesebb és a diéta szempontjából is a legeredményesebb. A kérdés csak az, hogy miért?

Több ok is van a háttérben, mindezek közül a legfontosabb talán az, hogyha rendszeresen hasznos és értékes tápanyaghoz juttatjuk a szervezetünket, akkor folyamatos mozgásban tartjuk az anyagcserénket, ami a súlyvesztés egyik kulcsa. Ha az anyagcserénk lassul, sajnos a fogyás is lassul.

Fontos tudni, hogy minél nagyobb az izomtömegünk, annál gyorsabb lesz az anyagcserénk is. Többek között ezért sem szerencsések a szélsőséges, koplalós diéták, hiszen ezekben az esetekben az izomtömegünkből is veszítünk, ami nem cél.  

Ezen kívül, ha kettő-három alkalom helyett naponta ötször étkezünk, akkor nagy valószínűséggel kisebb adagokat fogunk egyszerre elfogyasztani, így nem terheljük le az emésztőrendszerünket, valamint (jó esetben) nem viszünk be felesleges kalóriát sem. Ha nagyon sok idő telik el két étkezés között, akkor sokszor már annyira éhesek vagyunk, hogy gondolkodás nélkül tömjük magunkba az ételt, valószínűleg jóval többet, mint amennyit kellene, vagy amennyit ténylegesen igényel a testünk.

Persze az sem mindegy, hogy miből fogyasztjuk el ezt a bizonyos kisebb adagot: hosszú távú életmódváltáshoz tudatos, átgondolt rendszert kell felépíteni.

Ezen kívül szintén nagyon fontos, hogy a vércukorszintünket az egész nap során kiegyensúlyozottan tartsuk, és ne legyen benne nagyobb ingadozás. Ez ugyancsak összeköthető a rendszeres, háromóránkénti étkezéssel – nem véletlenszerű nassolásról beszélünk, hanem tudatosan felépített étrendről –, és természetesen azzal, hogy megválogatjuk, milyen tápanyagokat viszünk be a szervezetünkbe. Mindezt pedig mozgással kell kiegészíteni ahhoz, hogy igazán eredményesek legyünk az alakformálásban.

Szakértőnk:Virágh Barbara táplálkozási és életmód tanácsadó, thechoice.hu

Fotó: Pixabay

<< VISSZA